Uczniowie klasy piątej w zupełnie inny niż dotychczas sposób zaprezentowali znajomość lektury pt. Chłopcy z Placu Broni F. Molnara. Przystąpili do projektu edukacyjnego o nazwie "Lektura w pudełku". Pomysłowe, niemal trójwymiarowe prace nawiązujące do treści lektury powstawały w trakcie jej czytania . Uczniowie stworzyli własne place , figurki uosabiające bohaterów, księgi czy charakterystyczne chorągiewki, nadając w ten sposób zwykłym przedmiotom niezwykle i nowe znaczenie. Zadaniem moich uczniów było także napisanie listu do wybranego bohatera tej lektury. Razem z postaciami stworzonymi przez Molnara przeżywaliśmy ich przygody, próbowaliśmy zrozumieć siłę odwagi, przyjaźni i poświęcenia, a smutne zakończenie było powodem wielu łez...Ta innowacyjna metoda spodobała się piątoklasistom, pobudziła ich wyobraźnię i pokazała, jak kreatywni są młodzi ludzie, z którymi mam przyjemność spotykać się na co dzień. Z pewnością metodę tę wykorzystam jeszcze na moich zajęciach.
Opiekun projektu- nauczyciel języka polskiego- p.Grażyna Jędrak